Gemeenten introduceren na de invoering van het beloningshoofdstuk eind van het jaar het individueel keuzebudget (IKB). Een flinke klus voor de organisaties. Aansprekende communicatie en duidelijke processen dragen bij aan de acceptatie en implementatie van het IKB.
Centraal Beheer en Iselect bundelen kennis en ervaring om gemeenten te ontzorgen. We bieden uw organisatie ondersteuning bij:
1. Implementatie van het IKB
Wij hebben specialisten klaar staan om uw organisatie te ondersteunen bij de invoering van het IKB. Deze adviseurs kunnen u in elke fase van de implementatie werk uit handen te nemen.
2. Communicatie naar medewerkers
Om het IKB met kracht en inspiratie naar medewerkers uit te dragen, is eigentijdse communicatie essentieel. Wij bieden u ondersteuning bij het succesvol verankeren van het IKB in uw organisatie.
Iselect biedt samen met Centraal Beheer een uniek gemeente-portaal om de communicatie naar medewerkers gezamenlijk te organiseren. Voor iedere gemeente een eigen uniek portaal. De communicatie over nieuwe arbeidsvoorwaarden op aansprekende wijze dicht bij uw medewerkers brengen. Ervaringen en thema’s delen. Actueel houden van (medewerkers)informatie kost uw organisatie anders overbodig veel tijd. Krachten van gemeenten bundelen!
3. Volledig geautomatiseerde Keuze-module
Medewerkers gaan maandelijks keuzes maken voor de besteding van hun IKB. We bieden, samen met onze strategische partner Tasper, een unieke geautomatiseerde IKB-module om dit keuzeproces volledig te organiseren en beheersbaar te maken.
Medewerkers krijgen via een persoonlijke inlogcode toegang. De IKB-module biedt hen duidelijk inzicht in de actuele hoogte van het budget en de gekozen bestedingsdoelen. In de module kunnen keuzes gesimuleerd en definitief gemaakt worden. Een koppeling met uw salarispakket maakt het vervolgens mogelijk om de keuzes maandelijks te verwerken en met de salarisverwerking mee te nemen.