Content creatie
De vele arbeidsvoorwaarden en regelingen zijn van groot belang voor zowel de ondernemingen als voor de werknemers. Toch blijkt dat werknemers informatie over deze regelingen vaak niet lezen. Dit kan komen doordat de inhoud te ingewikkeld is of simpelweg omdat de informatie niet ‘aantrekkelijk’ genoeg is of zelfs niet te vinden. Neem als voorbeeld pensioencommunicatie. Pensioen is een belangrijke arbeidsvoorwaarde, maar werknemers haken direct af als ze de term ‘pensioen’ horen vallen. Iselect ziet de uitdaging om werknemers op eigentijdse wijze te informeren over de vele arbeidsvoorwaarden en regelingen. Dit doen we met behulp van content creatie.
Content creatie binnen de branche
Of het nu arbeidsvoorwaarden zijn of een nieuw platform voor duurzame inzetbaarheid, naast werkgevers moeten ook werknemers hierover geïnformeerd worden. Uiteindelijk met als doel om hen te activeren en optimaal gebruik te laten maken van de mogelijkheden. Steeds meer werkgevers gaan uit van de eigen regie en zelfredzaamheid van de werknemer. Dit betekent dat werknemers de juiste informatie moeten kunnen vinden wanneer zij hier de behoefte aan hebben.
Er zijn verschillende manieren waarop we arbeidsvoorwaardecommunicatie vormgeven. Zo kunnen er bijvoorbeeld informatieve blogartikelen geschreven worden of interessante feitjes, die vervolgens worden gedeeld op sociale media. Ook communiceren we op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier met (animatie) video’s.
Content creatie met Iselect
- Advies met betrekking tot arbeidsvoorwaardecommunicatie
- Opzetten van een gedegen contentmarketingstrategie
- Uitvoering en/of ondersteuning bij doorlopende content creatie
Door verschillende vormen van content te creëren worden werknemers aangesproken op de manier die hen aanspreekt. Zo kunt u als werkgever of brancheorganisatie werknemers bereiken en awareness creëren. Wanneer de werknemer eenmaal behoefte heeft aan meer informatie, kan hij of zij deze zelfstandig vinden in een informatieve (animatie) video of blogpost.
Wat Iselect voor u kan betekenen
Het creëren van content kan van grote waarde zijn voor de branche, de werkgevers én de werknemers. Houd er wel rekening mee dat er veel tijd en expertise in deze vorm van communicatie zit. Niet alleen moet er een contentmarketingstrategie worden bedacht, er is ook een team van content creators nodig. Denk aan copywriters of videoproducers, maar ook aan een verantwoordelijke die zorgt dat de juiste content op het juiste moment wordt geleverd.
Kunt u hulp gebruiken bij het opzetten van een gedegen strategie? Of besteed u het creëren en optimaliseren van content liever uit? Wij denken graag, geheel vrijblijvend, met u mee. Vul het contactformulier in, dan nemen wij contact met u op.